lördag 11 maj 2013

Napp krig

Det känns inte riktigt bra "att tvinga" min yngste godisbiten att använda nappen. Men vad ska man göra? Han tuttar ju hela tiden, mest på nätterna. Varken jag eller han får sova. Jag fick ett förslag från BVC, efter sex månaders kontroll, att ge Liam vatten i flaskan på nätterna.  Ha ha ha, det fungerade väl så där. Svettig mamma och skrikande sonen mitt i natten. De får gärna komma hem till oss och visa hur man gör det. Istället fick jag ändra på kvällsrutiner. Samt slutade jag amma i vår säng. Sitter nu på sängkanten och ammar, samma på natten. Vaknar han vid fem eller sex tiden, tar jag honom till oss och ammar där. Hoppas verkligen att snart sover han bättre på nätterna. Jag köpte nappar från sex månader idag, som syns i mörkret. Ikväll somnade killen med en sådan i munnen. Får väl se om han vill ha den på natten när han vaknar. Annars får det blir amning vid sängkanten igen. Hittills har han inte tyckt om varken napp eller flaska.
Vad svårt det är med amningen och allt runt omkring den. Jag kunde inte amma Alex. Lisa fick knappt äta något, men jag ammade henne i tio månader. Två-tre minuter åt gången, hjärtat grät när jag skulle ta henne från bröstet för att man inte fick amma längre. Och nu, när jag äntligen och verkligen kan och får amma, får jag höra att jag får avstå. :-/ 
Ja ja, älsklingen ser inte ut som han bantar så han kanske inte behöver ammas just på nätterna. Jag får kämpa på. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar