söndag 31 augusti 2014

Ny personal, nytt bolag

Imorgon är det ny dag som kommer och tre nya assistenter kommer var sin tid. Det kommer att kännas i både kroppen och själen att man är smårädd, osäker och trött. Det är bara tiden som visar om alla stannar. Man vill så gärna att de gör det annars får man leta på nytt. Ibland känner jag att nu, ok nu är det sista gången, sedan ger jag upp. Men jag försöker om och om igen. Försöker att lita på folk, öppnar mitt hus, mitt liv och mitt allt.
Den jobbigaste tiden kommer nu, när man får anpassa sig, lära känna folk, sänka ribban, försöka att inte bry sig för mycket, sluta tänka på hur andra tycker och tänker. Det kommer tiden när man ska försöka vara sig själv även om man vet att det blir svårt.
Välkomna till vårt liv, familj och hirschsprungs sjukdom.
Hoppas ni kommer att trivas för det ska vi försöka göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar