torsdag 18 september 2014

Min terapi - lekterapin

Jag ser tydligt hur jag använder mig av bloggen. Och nu behöver jag den mer än andra dagar.
När Lisa låg på sjukhuset förra veckan var vi mycket på lekterapin. Tack och lov att den platsen finns och inte bara för våra barn, men för oss, föräldrar, med. Åhhh, vad vi behöver den platsen för att kunna koppla av, bli distraherade, få möjlighet att tänka på något annat, bara vara. Att kunna gömma oss i leken från sjukdomar, operationer, mediciner och sjukhuspersonal.
När Lisa föddes kom jag dit med Alex, då var han bara 1,5 år. Ibland kom jag ensam för att låna leksaker, böcker, garn mm. Jag behövde ha någonting som kunde hjälpa mig överleva den svåraste tiden vi fick gå igenom när Lisa föddes. Nu går jag oftast dit med Lisa. Hon älskar att vara där, åka rullstol, pussla, spela piano, leka doktor. Hon glömmer allt, att hon har ont och mår dåligt, leken läker alla hennes sår.
Så förra veckan hade jag min terapi som gav ett fint resultat. Bilden kommer inom kort. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar