torsdag 16 oktober 2014

Är det någon mening?

Visst är gräset inte grönare någon annanstans. Den känslan har jag nu efter vi bytt till privat. Man måste sluta ha kontakt och anställa folk som jobbar eller har jobbat för Uddevalla kommun. Annars kommer det aldrig sluta.
Det är mycket svårt att lita på folk och det känns att det kommer aldrig bli bra. Mer och mer vill jag bara ge upp och säga upp assistansen. 
Hur klarar folk av assistenter i sitt hem? Vad och hur säger de till sina assistenter när de märker att något är fel eller ska ändras på. Hur bor man i eget hem utan att känna sig som en gäst?
Oavsett hur och vilka saker man säger så blir det fel. Har ni märkt hur bra alla låter under sina anställningsintervjuer? Alla är flexibla, vill jobba och klarar av det och det och det. Men när de får jobbet alla löften är borta. Märkligt!!
Jag får ändra på hur jag ser på saker. Nu kommer jag sluta med att vara öppen, rak och låta folk veta var de har mig. Nu spelar jag på deras villkor. Minimum kontakt, prata endast om det som gäller jobbet, inga privata samtal osv. Nu får jag bli sådan så att jag inte bli ledsen eller besviken över hur andra gör.  Welcome to their rules!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar