torsdag 28 maj 2015

Tacksamhet

För en månad sedan pajade Lisas pump, märke Alaris. Den använder vi mest på nattetid så att Lisa får tillräckligt med NaCl. Eftersom pumpen tillhör avdelning 23, NÄL, lämnade jag den till dem för reparation. Istället fick jag låna en äldre variant av Alaris pump, som vi brukar kalla "tröskelverk". Det gick en månad, vår pump var fortfarande borta. Den personen som tog emot pumpen väntade på svaret från verkstaden (eller vad det nu heter). Det visade sig att moderskortet skickades till USA för undersökning. I mina ögon kommer vår gamla pump aldrig fungera och man måste köpa en ny pump. Alla är tysta på NÄL, de bara väntar på att någon ringer och berättar resultatet, om de ens gör det.
Hemma blir vi väckta hela tiden av den andra pumpen, som både låter för ocklusion, ingen flöde ovanför pumpen och massa annat, man får ingen sömn helt enkelt. Idag fick jag nog. 
Jag ringde till BUM på Uddevalla sjukhuset och frågade om de kunde hjälpa mig. Samma dag hämtade jag hem en lånepump, som är faktiskt i samma modell som min trasiga pump. Så nu behöver vi inte åka mer till NÄL och hämta aggregat till den gamla pumpen. Nu kan jag vänta i lugn och ro på vår nya pump. 
Vissa människor blir en del av "den stora familjen", de visar att de bryr sig och de försöker underlätta vår vardag så mycket det går. Helt fantastiska och jordnära sjuksköterskor som jobbar på barn mottagningen på Uddevalla sjukhuset. Tack, snälla, för allt ni gör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar