måndag 27 juli 2015

Dag 1/3 instatakeover MOD

Sakta men säkert har vi närmat oss transplantationslistan. Det har hänt många jobbiga saker sedan Lisa föddes. Det har varit 
- många sjukhusvistelser,
- över 20 CVK byten,
- blodförgiftningar,
- ständiga tarmprolapseringar,
- fem bukoperationer osv.
Listan kan bara fortsätta tills telefonbatteri tar slut. Ibland vill man bara skrika ihjäl sig av all trötthet och oro, försvinna för alltid. Men  man lugnar ner sig, som man alltid gjort, och fortsätter sin resa, sin förbannat orättvis resa till ett bättre liv. 
Vet ni vad som har varit en av de jobbigaste stunderna hittills? Jag har svårt att smälta det än. En vanlig kväll som alla andra. Min telefon ringer, Mattias säger med sin darrande röst att det finns organ till Lisa. Man hann inte vänja sig vid tanken att vår dotter var på transplantationslistan. Och det var redan dags att förbereda sig inför själva transplantationen. Vi var vakna hela natten. 
- tvättar, 
- blodprover,
- lugn och hjärtundersökningar,
- fem minuter innan allt var klart och Lisa skulle bara få antibiotika, kom ssk in och bad Mattias ta telefonsamtalet. Jag började gråta. Jag kände på mig... För h******..... Det kan inte vara sant!!!!! En timme senare var vi på väg hem, som ingenting hade hänt. Tårarna rann hela resan hem. Resten av dagen tillbringade jag i min säng, jag ville bara inte vara vaken. Tacksamheten för den uteblivna möjligheten är så enorm, utan de föräldrar som tagit ställning och valt att hjälpa oss hade vi inte ens fått detta samtal. TACK!!! TACK från hela mitt hjärta!! 


@merorgandonation



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar