lördag 13 juli 2013

CVK

Så tråkigt när något inte går som man önskar sig. CVK är trasig igen och man kan inte göra något åt det mer än att byta mot en ny. Och det handlar alltid om operation. En mycket jobbig grej som jag vägrar göra men jag måste - lämna min lilla stumpa på operationsal. Det borde vara lättare att göra ju äldre Lisa blir, tycker man. Men så är det inte, varje gång som första gång. Och jag tycker personligen att ju äldre Lisa blir desto mer förstår hon och det gör att det blir svårare för mig att lämna henne där.
- älskling, på onsdag får du en ny slang, en ny CVK
- kommer det att göra ont, mamma?
- nej, gumman, du ska sova
- ska du vara med mig hela tiden, mamma?
- ja, gumman, jag ska vara där n är du somnar och när du vaknar
- va bra, mamma, då är det bra

Så liten och så klok.  Min lilla älskade Lisa. Nu får man hoppas att CVK fungerar flera dagar till, tills det är dags att åka till Östra. Kuffen sitter nu utanför kroppen och jag är så rädd att näringen och koksaltersättningen hamnar utanför kärl till slut. Senaste dagarna har det handlat om att känna att det är torrt vid infarten, att CVK inte pajat helt.
Jag tänker massor på CVK och port. Vad är bättre just för Lisa och jag är inte alls redo för porten, vill ha varken CVK eller port för min Lisa men har inget val. För att kunna leva måste hon ha en infart. För att kunna leva........ Bara fyra dagar till och ny CVK Är på plats. Det blir bra, så får jag tänka, det blir bra för Lisa. Bara det blir rätt sort och på en bra plats, bara..... Och jag får hoppas att denna gången dröjer det mycket längre tills det är dags att byta den igen.
Jobbigt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar