onsdag 21 maj 2014

Att må bra

Man måste bestämma sig för att må bra. Annars fungerar man inte. Det gör inte jag längre i alla fall. Så för flera dagar sedan tittade jag genom min vardag och ändrade om lite. Nu vet jag inte hur det kommer att fungera i det verkliga livet men det är värt ett försök i alla fall.
Jag började träna igen, det låg under is senaste fyra månader. Jag orkade inte, tränade för hårt i ett år och gav upp. Nu är jag på banan igen, ska bara ta det lugnare denna gång.
Sömnen och vilan är PRIO!! Det är därför jag slutade fungera. Jag passerade trötthetens gräns och bara körde vidare. Men nu sager kroppen ifrån. Idag, till exempel, när min lilleman sov efter lunch, gick jag ut på altan och solade i en timme. Chockade mig själv med att inte göra något när jag hade tid, men bara låg där som en köttbit på stekpannan och grillades. ;-) nice!!
Så nu efter träningen och god kvarg med frukt lägger jag mig för att vila kroppen.
Med tanke på att hirschsprungs sjukdom ska ingenstans behöver jag vara starkare än jag är idag och ligga ett steg för sjukdomen.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar