onsdag 25 februari 2015

Ett lyx liv

De senaste dagarna går hjärnan med 300 km i timmen. Jag tänker och tänker på transplantationen hela tiden. Tänker på oss, andra familjer och familjer som har friska barn. Jag har förstått en sak, även om det låter hårt för någon.  Familjer med friska barn lever ett lyx liv, även om de inte tror att de gör det. Vet ni varför? Jo, för att man kan ha ont om pengar och inte ha råd för många leksaker, olika aktiviteter, resor utomlands osv. De har det viktigaste man kan önska sig - friska barn. För att det spelar ingen roll hur mycket du kan köpa för pengarna, resor världen runt, dyra kläder och leksaker, ingenting är viktigt när du har sjuka barn. Man är beredd att ge bort allt, all, sin själ, bara ditt barn blir friskt.
Det har gått 5 dagar sedan vi fick besked om transplantationen. Och jag kan fortfarande höra deras röst i mitt huvud vad de exakt säger till oss på mötet. Så klart och så overkligt. Sex organ transplantation, vi måste bara fixa detta. Men hur? Jag lär mig att hantera dagar, le och vara glad så att ingen märker hur jobbigt man egentligen har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar