tisdag 28 juli 2015

Dag 2/4 Instatakeover MOD

Det har varit en lugn dag idag. Det är inte lätt att gå på tomma batterier varje dag, alla dagar, älsklingen blir fort trött. 
Det är inte mycket Lisa drömmer om ännu. Det hon vill är att orka. Hon vill spela hockey som hennes storebror gör, cykla upp för backen, springa fort, hoppa länge, klättra högt. Hon vill så gärna gå till simhall och bada tills hon tröttnar på det. Hon vill bada i havet istället för att doppa fötterna. Det är så mycket hon vill göra men antingen får eller orkar inte. 
I min tur vill jag se henne frisk, så frisk det bara går. En liten kärlek växer i mitt hjärta, jag hoppas djupt att en vacker dag det blir min verklighet. Jag vill bli  sjuksköterska. Hittills har jag försökt två gånger att komma in på högskolan men misslyckades på högskoleprovet. Synd att man inte kan komma in på utbildningen med sin befintliga magisterexamen. 
Ingen sade att det skulle bli lätt. Orkar Lisa, orkar jag. 
God natt, underbara MOD följare. 

@merorgandonation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar