söndag 24 maj 2015

En av mina värsta nätter

Jag hade en av mina värsta och jobbigaste nätter hittills. Jag hörde någon säga en gång att när man inte kan sätta ord på saker eller känslor, måste man läsa mer böcker, för att det är ett ordförråd som är fattigt. Men om någon hade sagt det till mig i den situationen jag var i denna stund hade jag försvarat mig till hundra. Den person som säger det vet ingenting om vad man går igenom. För att det är faktiskt så att vissa känslor går inte att beskriva eller måla, det går endast att känna, känna med sin kropp, sitt hjärta, hud och själ.
När allt var över kunde jag inte hitta någon "medicin" för att må bättre, inget hjälpte. Sedan kom jag på en sak. Jag har ju blivit volontär på MOD men jag skrev aldrig min historia på deras hemsida. Det var det jag gjorde idag, delvis för att kunna påverka andra människor och visa hur livet ser ut när man lever i väntan på nya organ och delvis för att kunna resa mig igen och gå vidare.
Det var en av mina värsta och jobbigaste nätter hittills. Och jag vet att det kommer fler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar